Saturday, July 28, 2012

Stary wóz pracuje na nowy.

<h2>Stary wóz pracuje na nowy.</h2>
<p>Autorem artykułu jest Robert  Wąsik</p>
<br />
Skupy samochodów powstają jak grzyby po deszczu. W każdym mieście jest ich przynajmniej kilka, a niektóre z nich są całkiem spore. Oczywiście nikt nie pali się, aby zostawić tam swój sprawny samochód, ale kiedy przychodzi czas wymiany pojazdu, zaglądamy tam chętniej.
<p class="western">Wielu prowadzących skupy samochodów mówi, że kiedy zapłaci się za jeden samochód, w niedługi czas przybędą kolejne. I rzeczywiście jakoś tak jest, że często nasi znajomi czy rodzina w tym samym czasie zmieniają samochody. Wtedy często korzysta się z porad tego, kto pierwszy postanowił pozbyć się własnego wysłużonego samochodu.</p>
<p class="western">Oczywiście dla nas, jako zostawiających samochody w skupie, najlepszym wariantem jest ten, w którym natychmiast dostaniemy za niego pieniądze. W sumie w grę wchodzi często kwota rzędu tysiąca złotych, choć oczywiście tutaj zmienność jest ogromna. Nie da się ukryć, że już taką kwotą wielu z nas będzie mogło podratować budżet przeznaczony na zakup nowego samochodu- bardzo dużo kredytów zaciąganych z myślą o kupnie samochodu to kredyty na około 10 000 złotych, a więc nawet 10% tej kwoty możemy mieć, jeśli po prostu pozbędziemy się starego samochodu, który tylko zajmował miejsce na parkingu.</p>
<p class="western">Sprzedaż samochodu w skupie jest może mniej dochodowa, niż rozłożenie go na części i próba samodzielnej ich sprzedaży, ale nie bez znaczenia jest fakt, że nie musimy się przy tym męczyć, rozkładać gdzieś całego warsztatu i poświęcać na brudną robotę tygodnia czasu. Skup samochodów jest rozwiązaniem zdecydowanie wygodniejszym i nawet nie ma co dyskutować nad szybkością tego rozwiązania. Więcej czasu z reguły zajmuje nam znalezienie skupu, a nie samo odprowadzenie tam samochodu, choć w dobie internetu nie jest to szczególnie skomplikowane zadanie. Jest to zresztą gwarantowany sposób na to, aby dorzucić kilka groszy do nowego wozu, a takiej gwarancji nie ma, kiedy okaże się, że części, które możemy wymontować są stare, zniszczone, zużyte i w dodatku pełno jest ich już dostępnych na rynku- stracimy tylko czas, a i tak zostanie nam zawsze sporo elementów, które będą jedynie zagracały garaż.</p>
---
    <p><p>Chcesz wiedzieć więcej? <a href="/artykuly/edytuj/swiataut.blog.com" target="_blank">Przejdź do blogu</a>.</p>
<p>Realizacja: PozycjaPlus</p></p>
Artykuł pochodzi z serwisu
<a href="http://artelis.pl/artykuly/48961/stary-woz-pracuje-na-nowy">www.Artelis.pl</a>

Wednesday, July 11, 2012

Symulator nauki jazdy jako praktyczne narzędzie dla początkujących kierowców.

<h2>Symulator nauki jazdy jako praktyczne narzędzie dla początkujących kierowców</h2>
<p>Autorem artykułu jest Hanna  Przybylska</p>
<br />
Dbałość o własne finanse jest bardzo istotna dla użytkowników pojazdów oraz usług motoryzacyjnych. Z tego powodu od wielu lat następuje bardzo dynamiczny rozwój e-commerce w branży motoryzacyjnej i powiązanych z nią działalności. Dlatego obecnie można przeglądać oferty i dokonywać niemal wszystkich zakupów w sieci.
<p>Odnosi się to również do nabywania umiejętności kierowania pojazdami.</p>
<p>Dla bardzo wielu osób zdobywanie uprawnień do kierowania pojazdami jest stresem i dużym, wcale niezbyt przyjemnym przeżyciem. Dostęp do kursów jest powszechny, a szkółki prowadzące kursy nauki jazdy świadczą usługi szkoleniowe bardzo profesjonalnie i rzetelnie, zarówno w części teoretycznej, jak też udzielając indywidualnych praktycznych lekcji na drodze. <br /> Nie zawsze jednak  ukończenie kursu  wystarcza do  zdania  praktycznej części egzaminu państwowego  na prawo jazdy za pierwszym lub  drugim podejściem.</p>
<p>Uzupełnieniem tradycyjnego  trybu szkolenia może być skorzystanie  z  dodatkowej, bardzo przyjemnej  formy edukacyjnej, jaką są symulatory jazdy w terenie. Pozwalają one w łatwy i wręcz pociągający  sposób lepiej przyswoić  technikę prowadzenia samochodu oraz w praktyczny sposób sprawdzić swoją wiedzę z zakresu ruchu drogowego.<br /> W ocenie wielu osób, które skorzystały z tego narzędzia, to znakomita  forma sprawdzenia, czy można <a href="http://ubezpieczenia1info.blogspot.com/2012/04/dane-z-raportu-policji-o-wpadkach.html" target="_blank">BEZPIECZNIE</a> zasiąść za kierownicą samochodu i doskonalić swoje umiejętności, bez najmniejszego ryzyka.<br /> <br /> Poważnym argumentem przemawiającym za upowszechnianiem symulatorów  jest fakt, że można nabierać wprawę bez powodowania realnego  zagrożenia dla innych uczestników ruchu. Symulatory pozwalają poruszać się  po mieście i reagować na sytuacje,  które zdarzają się na co dzień,  podczas normalnej jazdy samochodem.</p>
<p>Miejmy nadzieję, że użytkowanie symulatorów w realny sposób przyczyni się do poprawy umiejetności młodych kierowców, którym przecież wcale niełatwo jest odnajdować się szczególnie w miejskim ruchu o dużym natężeniu i niestety wciąż niezbyt wysokiej kulturze jazdy.</p>
---
    <p><p>Hanna Przybylska<br /><a href="http://finanseonline1.blogspot.com/" target="_blank">http://finanseonline1.blogspot.com/<br /></a><a href="http://symulatorjazdy.net/?a=005585" target="_blank">Symulator Kursu na prawo jazdy</a></p></p>
Artykuł pochodzi z serwisu
<a href="http://artelis.pl/artykuly/47764/symulator-nauki-jazdy-jako-praktyczne-narzedzie-dla-poczatkujacych-kierowcow">www.Artelis.pl</a>

Wynajem samochodów-wiele opcji dla każdej kategorii klientów.

<h2>Wynajem samochodów – wiele opcji dla każdej kategorii klientów</h2>
<p>Autorem artykułu jest Mariusz  Małachowski</p>
<br />
W dzisiejszych czasach trudno obejść się bez samochodu. A przy posiadaniu firmy,  samochód wydaje się być niezbędny w codziennych obowiązkach.
<p align="justify" style="margin-bottom: 0cm; line-height: 150%;">Stale rosnąca popularność korzystania z usług wypożyczalni samochodów oraz wymagania klientów sprawiają, że oferty na <a href="http://www.fleeteurope.pl/" target="_blank" title="Wynajem samochodów">wynajem samochodów</a> są coraz bardziej zróżnicowane. Korzystając ze stron internetowych i formularzy rezerwacyjnych, które wyrzucają nam gotowe opcje wynajmu w zadanym zapytaniu to jedno, ale korzystając z usług wypożyczalni, możemy liczyć także na to, że obsługa przygotuje nam indywidualną ofertę specjalną z dokładnie spełnionymi naszymi wymaganiami.</p>
<p align="justify" style="margin-bottom: 0cm; line-height: 150%;">Oprócz usług standardowych, wszelakich opcji dodatkowych, wypożyczalnie prześcigają się w oferowaniu różnych nowinek technologicznych, aby wybić się wśród konkurencji i przedstawić klientowi jak najatrakcyjniejszą ofertę.</p>  tomas-samochody.blogspot.com
<p align="justify" style="margin-bottom: 0cm; line-height: 150%;">Niektóre wypożyczalnie samochodów oferują przy opcji wynajmu usługę lokalizacji samochodu, inne np. opcję Internetu na pokładzie (zważywszy na ceny roamingu, szczególnie atrakcyjną dla cudzoziemców przyjeżdżających do Polski) albo bezobsługowe systemy odbioru i zdania samochodu. Samochody z reguły są nowe albo mało używane. W ofercie jest również pełne ubezpieczenie samochodu.</p>
<p align="justify" style="margin-bottom: 0cm; line-height: 150%;">Branża wynajmu samochodów jest już w Polsce na wysokim poziomie, a pewnie jeszcze ciągle będzie nas zaskakiwać swoim rozwojem. Zastanawiając się nad kupnem własnego samochodu, przy wysokich kosztach eksploatacji, wynajem samochodu jest najlepszym sposobem na pozbycie się dodatkowych kosztów i zaoszczędzeniu na ubezpieczeniu.</p>
---
    <p><p><a href="http://www.fleeteurope.pl/" target="_blank" title="Wynajem samochodów Kraków">Wynajem samochodów Kraków</a></p></p>
Artykuł pochodzi z serwisu
<a href="http://artelis.pl/artykuly/48453/wynajem-samochodow-wiele-opcji-dla-kazdej-kategorii-klientow">www.Artelis.pl</a>

7 zasad, jak korzystnie sprzedać samochód.

<h2>7 zasad, jak korzystnie sprzedać samochód</h2>
<p>Autorem artykułu jest Jacek_G</p>
<br />
<!--   @page { margin: 2cm }   P { margin-bottom: 0.21cm } --> W życiu każdego kierowcy nadchodzi taki moment, gdy czuje, że nadeszła idealna chwila na sprzedaż samochodu. Albo upatrzy sobie nowe auto, albo po prostu stare jest już w takim stanie technicznym, że czekanie dłużej zwyczajnie się nie opłaca.
<!--   @page { margin: 2cm }   P { margin-bottom: 0.21cm } -->
<p style="margin-bottom: 0cm;">Respektowanie kilku zasad sprawi, że transakcja okaże się maksymalnie korzystna. A więc:</p>
<p style="margin-bottom: 0cm;"><strong>1. Decydujemy, czy  potrzebujemy  pomocy pośrednika.</strong></p>
<p style="margin-bottom: 0cm;">Możemy oczywiście sprzedać samochód poprzez giełdę motoryzacyjną. Musimy jednak pamiętać, że pośrednik policzy sobie prowizję. Dlatego jeśli chcesz zyskać więcej i możesz poświęcić na cały proces nieco czasu, najlepiej, abyś wszystkim zajął się samodzielnie.</p>
<p style="margin-bottom: 0cm;"><strong>2. Ustalamy cenę.</strong></p>
<p style="margin-bottom: 0cm;">Określenie wartości samochodu nie powinno być życzeniowe, a podparte rzeczywistymi sumami. Pomóc może przejrzenie, na ile wyceniane są podobne modele na giełdach. Nie warto jednak zaniżać ceny, ponieważ interesant zapewne będzie chciał się targować. Dobrze jest do wartości samochodu dodać sobie kilkaset złotych, które będą idealnym marginesem na ewentualne negocjacje.</p> tomas-samochody.blogspot.com
<p style="margin-bottom: 0cm;"><strong>3. Odpowiednio zaprezentujmy  samochód.</strong></p>
<p style="margin-bottom: 0cm;">Wiadomo, że pierwsze wrażenie jest najważniejsze. Dlatego powinniśmy przygotować samochód tak, jakbyśmy sami chcieli go kupić. Nikogo nie zainteresuje auto, które wygląda, jak po powrocie z dżungli... Chyba, że jakiegoś miłośnika survivalu. Trzeba pamiętać chociażby o starannym wyszorowaniu karoserii, felg, okien, a w środku warto wyczyścić deskę rozdzielczą, użyć odświeżacza, wyprać tapicerkę.</p>
<p style="margin-bottom: 0cm;"><strong>4. Ogłaszamy się.</strong></p>
<p style="margin-bottom: 0cm;">Do potencjalnego kupca trzeba wpierw trafić. Oczywiście największą siłę nośną ma Internet. Na większości portali sprzedażowych jest możliwość dodawania darmowych ogłoszeń. Kluczem do korzystnej transakcji jest obszerny opis samochodu, ze wszelkimi naprawami i wymianami, które zasugerują, że właściciel o auto dbał i wkładał w nie chociaż odrobinę wysiłku. Z pewnością nie zaszkodzą zwroty marketingowe typu: idealny rodzinny samochód, auto w sam raz na wakacje, itd. Większe zainteresowanie wzbudzą wzmianki o niestandardowym wyposażeniu, takim jak spoilery.</p>
<p style="margin-bottom: 0cm;">Zamieśćmy również jak najwięcej zdjęć. Samochód należy sfotografować pod różnym kątem, powinno się też zrobić zdjęcie silnika, opon, wnętrza pojazdu, nie zapomniawszy przy tym o ujęciu całościowym.</p>
<p style="margin-bottom: 0cm;"><strong>5. Znaleźliśmy kupca.</strong></p>
<p style="margin-bottom: 0cm;">Nikt nie chce kupować kota w worku. Dlatego osoba, która zainteresowała się naszą ofertą, z pewnością będzie chciała przetestować samochód w trakcie jazdy próbnej. Z interesantem umawiamy się zawsze na konkretną godzinę, a przed samą jazdą sprawdzamy, czy ma ważne prawo jazdy. Jako właściciel sam ustalasz trasę, ale prowadzi oczywiście potencjalny kupiec.</p>
<p style="margin-bottom: 0cm;"><strong>6. Sprzedajemy samochód.</strong></p>
<p style="margin-bottom: 0cm;">Wszystko wypadło pomyślnie, łącznie z oględzinami i jazdą próbną, ale interesant i tak będzie chciał możliwie najwięcej zaoszczędzić i rozpocznie negocjacje. Jesteśmy na nie gotowi, jeśli ustalając cenę, pamiętaliśmy o tym marginesie. Gdy kupiec żąda zbyt dużej obniżki, no to cóż – lepiej darować sobie transakcję niż pozbywać się auta za sumę, która nas absolutnie nie satysfakcjonuje. Najprawdopodobniej jednak obie strony osiągną porozumienie gdzieś w połowie.</p>
<p style="margin-bottom: 0cm;"><strong>7. Co potem?</strong></p>
<p style="margin-bottom: 0cm;">Wraz ze sprzedażą samochodu nasze obowiązki się nie kończą. Przede wszystkim pamiętać należy o powiadomieniu ubezpieczyciela o zbyciu samochodu. Jednym z mitów dotyczących <a href="http://ipolisa.pl/ubezpieczenia-oc" target="_blank" title="ubezpieczenia oc">ubezpieczenia OC</a> jest błędne mniemanie, że po sprzedaży samochodu zbywca pozostawia sobie polisę. To absolutnie nieprawda! Z dniem zbycia samochodu wszelkie przywileje i obowiązki przechodzą na nowego właściciela. Sprzedający zaś musi w ciągu 14 dni powiadomić swoje towarzystwo ubezpieczeniowe o zbyciu pojazdu. Do tego momentu zarówno stary, jak i nowy właściciel wspólnie odpowiadają za spłacenie składki.</p>
<p style="margin-bottom: 0cm;">A co z nabywcą samochodu? Czy musi się godzić na polisę OC poprzedniego właściciela? Oczywiście, że nie! Okazuje się bowiem, że ubezpieczyciel przekalkuluje składkę, respektując wiek nowego właściciela, jego historię dotychczasowego ubezpieczenia (zwyżki i zniżki), doświadczenie  i nowe miejsce zarejestrowania samochodu. Bardzo przy tym prawdopodobne, że nabywca będzie musiał dopłacić całkiem sporą różnicę.</p>
<p style="margin-bottom: 0cm;">Chyba, że zainteresuje się zmianą ubezpieczenia. Wedle starych przepisów na wypowiedzenie przejętego wraz z samochodem ubezpieczenia OC ma 30 dni od zakupu. W lutym 2012 roku w życie weszła nowelizacja ustawy, dzięki której polisę OC nabywca może wypowiedzieć w dowolnym momencie jej trwania, płacąc jedynie za rzeczywisty okres ubezpieczenia. Ale te nowe przepisy nie działają wstecz – obowiązują wyłącznie dla umów zawartych po jedenastym lutego b.r., a więc z takiej możliwości skorzystają dopiero ci kierowcy, którzy auta kupią w 2013 roku.</p>
<p style="margin-bottom: 0cm;">A jak znaleźć najtańsze (czyt. najlepsze) OC? Wytrwale zbierać wszystkie oferty dostępne na rynku? Również – absolutnie nie. Znakomite narzędzie, jakim jest <a href="http://ac-oc-ubezpieczenia.pl/kalkulator.html" target="_blank" title="kalkulator oc">kalkulator OC</a>, pozwoli na rzetelną weryfikację propozycji ubezpieczycieli pod kątem ceny i wybór tej najatrakcyjniejszej.</p>
---
    <p><p><a href="http://ac-oc-ubezpieczenia.pl/kalkulator.html" target="_blank" title="oc kalkulator ">OC kalkulator</a> - najlepszy sposób na najtańsze <a href="http://ac-oc-ubezpieczenia.pl/" target="_blank" title="ubezpieczenie samochodu">ubezpieczenie samochodu</a>!</p></p>
Artykuł pochodzi z serwisu
<a href="http://artelis.pl/artykuly/48428/7-zasad-jak-korzystnie-sprzedac-samochod">www.Artelis.pl</a>

Tuesday, July 10, 2012

Folie carbon - Hit czy kit ?

<h2>Folie carbon - HIT czy kit?</h2>
<p>Autorem artykułu jest Edyta  Machnik</p>
<br />
W ostatnim czasie bardzo popularne stały się folie carbon jako materiał używany do Tuningu pojazdów. Folie te są stosowane zarówno do motocykli jak i do samochodów. Wiele osób przed zakupem zadaje sobie pytania: czy jest sens wydawać  pieniądze na taką folię i czy jest naprawdę taka jak opisują ją  sprzedawcy.
<p style="text-align: justify;">Na naszym rynku w chwili obecnej mamy wysyp takich produktów carbono-podobnych jak <a href="http://www.fabertec.pl/pl/c/Folie-samochodowe/180" target="_blank" title="folie samoprzylepne ">samoprzylepne folie</a> carbon. Wszyscy sprzedawcy chwalą ich właściwości, wszystkie są termoplastyczne, samoprzylepne, chronią lakier przed uszkodzeniami  i najważniejsze jest to że je można stosować na elementach zewnętrznych. Trzeba jednak zdawać sobie sprawę z tego, że są różne rodzaje takich folii począwszy od folii gładkich z nadrukiem wzoru, folii ze strukturą carbonu oraz folii ze strukturą włókien węglowych.</p>
<p style="text-align: justify;">Folie z nadrukowanym wzorem są to folie z połyskiem, jeżeli chodzi o wygląd jest to kwestia gustu. Wytrzymałość aplikacji takiej folii na elementach zewnętrznych producenci przewidują na ogół do 3 lat. Są również folie ze strukturą trochę grubsze od omawianych wyżej. Możemy je podzielić na dwie kategorie folii ze strukturą carbonu oraz folie ze strukturą włókien węglowych. Różnica jest widoczna na pierwszy rzut oka. Czy są dobrej jakości? Oryginalne folie niemieckich oraz japońskich producentow jak najbardziej mogę polecić. Folie wszystkich trzech kategorii bardzo ładnie się nakłada podgrzewając.</p>
<p style="text-align: justify;">Jak są oryginalne produkty to znajdą się również i podróbki, tańsze, o większych lub podobnych wymiarach, których jakość zdecydowanie odbiega od oryginału. Pomimo zapewnień sprzedawców nie są termoplastyczne, a nawet gdy się powiedzie aplikacja na przetłoczeniach po podgrzaniu, to po wystudzeniu folia wraca do swojego poprzedniego kształtu.</p>  tomas-samochody.blogspot.com
<p style="text-align: justify;">Folie owszem chronią elementy lakierowane, ale bez przesady np. w sytuacji gdy jeździmy po lesie i rysujemy gałęziami lakier, folia po takiej przejażdżce również może ulec uszkodzeniu. Szczególnie jeżeli chodzi o folie ze strukturą, rysy te będą widoczne, ponieważ uszkodzeniu ulegnie struktura. Ogólnie rzecz ujmując są to folie dekoracyjne, do ochrony lakieru stosujemy zupełnie inne folie, które faktycznie spełniają swoje zadanie.</p>
<p style="text-align: justify;">Podsumowując, posiadając trochę wyobraźni i zdolności manualnych można tworzyć fajne rzeczy używając folii carbonowych.</p>
---
Artykuł pochodzi z serwisu
<a href="http://artelis.pl/artykuly/42966/folie-carbon-hit-czy-kit">www.Artelis.pl</a>

Opłaty drogowe Europa 2012 .

<h2>Opłaty drogowe Europa 2012</h2>
<p>Autorem artykułu jest Krzysztof  D.</p>
<br />
Wiele krajów Europy posiada autostrady płatne.  Poniżej  znajdziecie  kompendium wiedzy o opłatach za drogi i autostrady  europejskie dla  motocykli w 2012r. Jadąc w podróż warto sprawdzić gdzie czekają  nas płatne  drogi i odcinki dróg.<br />
<p>Sposoby płatności za drogi są różne w  zależności od kraju więc zawsze trzeba mieć trochę drobnych w kieszeni.  Winiety chyba najlepiej i najtaniej jest kupić bezpośrednio po wjeździe  na terytorium danego państwa (np. na stacji benzynowej).</p>
<p>Zapraszam do zapoznania się z najnowszymi informacjami o opłatach za korzystanie z dróg i autostrad w Europie w 2012 roku.</p>
<p> </p> tomas-samochody.blogspot.com
<p><strong>AUSTRIA<br /></strong><br />Na terenie Austrii obowiązują winiety  za poruszanie się po autostradach i drogach szybkiego ruchu. Wysokość  opłaty zależy od czasu jaki zamierzamy spędzić jeżdżąc po kraju. Opłaty  są obowiązkowe na drogach:</p>
<p>Odcinki płatne:</p>
<p>A1 West-Autobahn<br />A2 Sud-Autobahn<br />A3 Sud-Ost Autobahn<br />A4 Ost-Autobahn<br />A6 Nordost Autobahn<br />A7 Muhlkreis Autobahn<br />A8 Innkreis Autobahn<br />A9 Phyrn Autobahn<br />A10 Tauernautobahn<br />A11 Karawanken Autobahn<br />A12 Inntal Autobahn<br />A14 Rheintal Autobahn<br />A21 WienerAussenring- Autobahn<br />A22 Donauufer Autobahn<br />A23 Sud-Ost Tangente<br />A25 Linzer Autobahn<br />S2 Wiener Nordrand<br />S4 Mattersburger<br />S5 Stockerauer<br />S6 Semmering<br />S16 Arlberg<br />S18 Bodensee<br />S31 Burgenland<br />S33 Kremser<br />S34 Traisental<br />S35 Bruckner<br />S36 Murt</p>
<p>Winiety na rok 2012 dla motocykli:</p>
<p>10 dniowa – 4,60 EURO<br /> 2-miesięczna – 11,70 EURO<br /> 1-roczna – 31,00 EURO</p>
<p>Dodatkowo należy uiścić opłaty za przejazdy następującymi tunelami i drogami:<br />- tunel Arlberg (droga S16)<br />- tunel Felbertauern (droga B108)<br />- tunel Karawanken (droga A1)<br />- tunel: Tauern (droga A10)<br />- tunele: Gleinalm, Bosruck, Pyhrn (droga A9)<br />- autostrada Brenner (droga A13)<br />- droga wysokoalpejska Gerlos<br />- droga wysokoalpejska Grossglockner<br />- droga wysokoalpejska Silvretta<br />- droga wysokoalpejska Timmelsjoch</p>
<p><strong>BELGIA</strong><br />Korzystanie z autostrad jest bezpłatne. Płatny jest jedynie przejazd tunelem łączącym Liefkenhoek z Antwerpią.</p>
<p><strong>BIAŁORUŚ</strong><br />Korzystanie z dróg i autostrad jest  bezpłatne. Opłata drogowa jest pobierana (w USD) na odcinku Brześć –  Mińsk do granicy z Rosją.<br /><strong><br />BOŚNIA i HERCEGOWINA</strong><br />Tylko za przejazd autostradą  A1 Sarajewo – Zenica jest pobierana opłata.<br /><strong><br />BUŁGARIA</strong><br />W Bułgarii obowiązują winiety dostępne przejściach granicznych przy wjeździe na teren kraju.<br /><strong><br />CHORWACJA</strong><br />Poruszanie się po autostradach jest płatne gotówką w lokalnej walucie HRK.<br /><strong><br />CZARNOGÓRA</strong></p>
<p>Opłaty dotyczą samochodów, motocykle poruszają się bezpłatnie.<br /><strong><br />CZECHY</strong><br />Poruszając  się motocyklem po Czechach nie płacicie za przejazd autostradami i  drogami ekspresowymi. Opłaty ponoszą kierowcy samochodów.<br /><strong><br />DANIA</strong><br />Korzystanie z dróg i autostrad jest bezpłatne. Opłaty trzeba wnieść za przejazd mostami:<br />- STOREBAELT(18 km)<br />- ORESUND(16 km)<br /><strong><br />ESTONIA</strong><br />Korzystanie z dróg i autostrad jest bezpłatne.<br /><strong><br />FINLANDIA</strong><br />Korzystanie z dróg i autostrad jest bezpłatne.<br /><strong><br />FRANCJA</strong><br />Poruszanie  się autostradami francuskimi jest płatne. Wysokość opłaty jest  uzależniona od odcinka autostrady i rodzaju pojazdu. Opłaty za przejazd  można regulować gotówką lub kartami kredytowymi.</p>
<p>Dodatkowo płatny jest przejazd tunelami:<br />- Frejus 12,8 km<br />- Mont Blanc11,6 km<br />- Maurice Lemaire 13 km<br />- Puymorens<br />- Envalira<br />oraz<br />mostami – wiaduktami zastępującymi promy:<br />- Tancarville droga A15<br />- Normandie<br />- La Rochelle<br />- Millau</p>
<p>EUROTUNEL pod kanałem La Manche z Calais do Folkestone.</p>
<p><strong>GRECJA</strong><br />Poruszanie się autostradami greckimi jest płatne. Wysokość opłaty jest uzależniona od odcinka autostrady i rodzaju pojazdu.</p>
<p><strong><br />HISZPANIA</strong><br />Poruszanie się autostradami hiszpańskimi jest płatne. Wysokość opłaty jest uzależniona od odcinka autostrady i rodzaju pojazdu.<br /><strong><br />HOLANDIA</strong><br />Poruszanie się autostradami holenderskimi jest bezpłatne.</p>
<p>Opłaty pobierane są tylko za przejazd tunelami:<br />- Kil<br />- Westerschelde<br /><strong><br />LITWA</strong><br />Poruszanie się autostradami litewskimi jest bezpłatne.</p>
<p><strong>LICHTENSTEIN</strong><br />Poruszanie się autostradami i drogami jest bezpłatne.</p>
<p><strong>LUKSEMBURG</strong><br />Poruszanie się autostradami i drogami jest bezpłatne.<br /><strong><br />ŁOTWA</strong><br />Poruszanie się autostradami i drogami jest bezpłatne.<br /><strong><br />MACEDONIA</strong><br />Poruszanie się autostradami macedońskimi jest płatne. Wysokość opłaty jest uzależniona od odcinka autostrady i rodzaju pojazdu.<br /><strong><br />MOŁDAWIA</strong><br />Poruszanie się autostradami i drogami jest bezpłatne.</p>
<p><strong>NIEMCY</strong><br />Poruszanie się autostradami i drogami jest bezpłatne.</p>
<p><strong>NORWEGIA</strong><br />Poruszanie się wybranymi drogami i  autostradami norweskimi jest płatne gotówką (NOK). Opłata jest pobierana  za przejazd tunelem łączącym Oslo z zachodu na wschód.<br /><strong><br />POLSKA</strong><br />Poruszanie  się niektórymi autostradami polskimi jest płatne. Wysokość opłaty jest  uzależniona od odcinka autostrady i rodzaju pojazdu. Niektóre bramki na autostradzie można <a href="http://moto-trasy.pl/jak-objechac-bramki-na-autostradzie-a2/" target="_blank">łatwo objechać</a>.</p>
<p>A1 Rusocin – Nowe Marzy – motocykl 17,60 PLN<br />A4 Katowice – Kraków – motocykl 8,00 PLN<br />A2 Stryków – Konin – motocykl 0,10 PLN/km (cały odcinek ma ok 80 km)<br />A2 Konin – Września – motocykl 13 PLN<br />A2 Września – Krzesiny – motocykl 13 PLN<br />A2 Poznań – Nowy Tomyśl – motocykl 13 PLN<br />A2 Nowy Tomyśl  – Świecko – bezpłatne do 21.05.2012</p>
<p><strong><br />PORTUGALIA</strong><br />Poruszanie się autostradami  portugalskimi jest płatne. Wysokość opłaty jest uzależniona od  autostrady i rodzaju pojazdu. Opłaty uiszcza się w gotówce EUR. Uwaga!  Nie można płacić za przejazdy kartami kredytowymi.</p>
<p>Ponadto płatny jest przejazd mostami: 25 Avril w Lizbonie i Vasco da Gama.</p>
<p><strong>ROSJA</strong><br />Poruszanie się autostradami i drogami jest bezpłatne.<br /><strong><br />R U M U N I A</strong><br />W  Rumunii obowiązują elektroniczne winiety, które można opłacić np na  stacji paliw. Kontrola wykupienia winiety dokonywana jest automatycznie  przez system kamer lub przez policję w czasie kontroli. Cena zależy od  rodzaju pojazdu.<br /><strong><br />SERBIA</strong><br />Poruszanie się  autostradami serbskimi jest płatne. Wysokość opłaty (uiszczana gotówką)  jest uzależniona od autostrady i rodzaju pojazdu.</p>
<p><strong>SŁOWACJA</strong><br />Poruszanie się motocyklem po autostradach i drogach ekspresowych słowackich jest bezpłatne.</p>
<p><strong>SŁOWENIA</strong><br />Poruszanie się po niektórych autostradach i drogach jest płatne. Winieta na motocykl kosztuje:</p>
<p>tygodniowa 7,50 EUR<br /> półroczna 25,00 EUR<br /> roczna 47,50 EUR</p>
<p>Drogi na których obowiązują winiety:</p>
<p>A1 Sentilj – Koper (Srmin)<br />A2 Karawanken Tunel  – Obrezje (HR)<br />A3 Divaca (Gabrk) – Fernetici (I)<br />A4 Slivnica – Drazenci<br />A5 Maribor – Pince (H)</p>
<p>Drogi ruchu szybkiego<br />H2 Pesnica – Maribor <br />H3 Ljubljana  – północna obwodnica<br />H4 Nanos – Vrtojba <br />H5 Skofije – Koper <br />H6 Koper <br />H7 Dolga Vas – granica z Węgrami</p>
<p><strong>SZWAJCARIA</strong><br />Poruszanie się motocyklem po  autostradach i drogach ekspresowych szwajcarskich jest płatne. Cena  winiety wynosi 40 CHF (winieta roczna na 14 miesięcy 1.XII – 31.I).</p>
<p>Dodatkowo pobierane są opłaty za przejazd tunelami:</p>
<p>- Munt la Schera łączącym Zernez (region Grisons) z Livigno (Włochy) – dostępny dla ruchu w godz. 8-20 – motocykl 8 CHF</p>
<p>- Grand St.Bernard – motocykl 15 CHF</p>
<p>Przez niektóre tunele kursują pociągi specjalne przewożące samochody i pasażerów:</p>
<p>- Lötschberg na trasie Kandersteg – Goppenstein – motocykl 16 CHF</p>
<p>- Lötschberg na trasie Kandersteg – Iselle – motocykl 50 CHF</p>
<p>- Furka na trasie Realp – Oberwald – motocykl 19 CHF</p>
<p>-Oberalp na trasie Andermatt – Sedrun – kursuje tylko zimą</p>
<p>- Vereina na trasie Selfranga – Sagliains – motocykl 17/25 CHF (cena zależy od sezonu)</p>
<p><strong>SZWECJA</strong><br />Poruszanie się motocyklem po autostradach i drogach ekspresowych Szwecji jest bezpłatne.</p>
<p>Płatny jest przejazd mostami:</p>
<p>- ORESUND</p>
<p>- SVINESUND<br /><strong><br />TURCJA</strong><br />Przejazd autostradami  tureckimi jest płatny. Wysokość opłat zależy od autostrady i rodzaju  pojazdu. Opłaty są pobierane lokalnej walucie w gotówce (LTR). Płatny  jest też dodatkowo przejazd mostami przez Bosfor (Bosfor i Fatih Sultan  Mehmed).<br /><strong><br />UKRAINA</strong><br />Poruszanie się motocyklem po autostradach i drogach ekspresowych Ukrainy jest bezpłatne.<br /><strong><br />WIELKA BRYTANIA</strong><br />Poruszanie  się motocyklem po autostradach i drogach ekspresowych Anglii jest  bezpłatne. Płatne są przejazdy niektórymi mostami i tunelami oraz  autostrada M6.</p>
<p><strong>WĘGRY</strong><br />Na Węgrzech obowiązuje winiety elektroniczne.</p>
<p>Odcinki płatne to :<br />M1 Budapeszt – Hegyeshalom<br />M3 Budapeszt – Gorbehaza w kierunku Miszkolca wsch.<br />M5 Budapeszt – Kiskunfelegyhaza<br />M6 Erd – Dunaujvaros<br />M7 Budapeszt – Balaton – Letenye<br />Winiety można nabywać na stacjach, biurach autostrady. Płatność gotówką w HUF oraz kartami kredytowymi.</p>
<p>Dla motocykli dostępna jest tylko jedna winieta na 10 dni w cenie 1488 forintów (ok 40 PLN).</p>
<p><strong>WŁOCHY</strong><br />Poruszanie się motocyklem po autostradach i  drogach ekspresowych Włoch jest płatne. Wysokość opłaty zależy od  rodzaju pojazdu i odcinka.</p>
<p>Pobierane są opłaty za przejazd tunelami:</p>
<p>- Mont Blanc (Włochy – Francja),</p>
<p>- Frejus (Włochy – Francja),</p>
<p>- Grand St.Bernard (Włochy – Szwajcaria)</p>
<p>- Munt la Schera (Włochy – Szwajcaria)</p>
---
    <p><p><strong><a href="http://moto-trasy.pl" target="_blank">MOTO-TRASY.pl</a> </strong>- najlepsze trasy dla motocyklistów</p></p>
Artykuł pochodzi z serwisu
<a href="http://artelis.pl/artykuly/47560/oplaty-drogowe-europa-2012">www.Artelis.pl</a>

Naprawa i renowacja pojazdu we własnym zakresie.

<h2>Naprawa i renowacja pojazdu we własnym zakresie</h2>
<p>Autorem artykułu jest Krzysztof  Sierotowicz</p>
<br />
Każdy pojazd z biegiem czasu wymaga mniejszych lub większych napraw. Mając garaż i trochę narzędzi, można zaoszczędzić na wydatkach związanych z wizytami w serwisie. Wiele urządzeń, które obecnie są łatwo dostępne w sklepach technicznych, są bardzo pomocne w pracy przy wszelkiego typu pojazdach mechanicznych.
<p>Większość zmotoryzowanych, posiadających samochody, motocykle czy też inne pojazdy, stara się o nie dbać jak najlepiej potrafi. Niektóre z tych pojazdów, nie są nowe i miały już więcej niż jednego właściciela, pomimo to każdy chce, żeby jego maszyna zawsze dobrze się prezentowała.</p>
<p>Nie zawsze idzie to w parze ze stanem technicznym, bo na pierwszy rzut oka widać ładny błyszczący lakier, lśniące chromy, ale przyjrzeć się dokładniej, to z pewnością znajdzie się coś do poprawienia, wyczyszczenia, podmalowania, najbardziej narażonych na działanie warunków atmosferycznych podzespołów i ich części.</p>
<p>Z biegiem czasu pojawia się <strong>korozja</strong> części metalowych, zawieszenia, układu wydechowego, elementów nadwozia i jest często widoczna na zewnątrz pojazdu w postaci odprysków lakieru, na progach, u dołu drzwi, na krawędziach nadkoli i jeszcze w wielu innych miejscach. Coraz bardziej rzuca się to w oczy i niestety psuje wygląd.</p>
<p>Przeważnie z braku czasu i często też funduszy dopuszcza się do takiego stanu, co w wielu przypadkach w najbliższym czasie pociąga za sobą dużo większe wydatki, niż by się można było spodziewać.</p>tomas-samochody.blogspot.com
<p>Są dwie możliwości, aby temu zaradzić. Pierwszą z nich jest przeprowadzenie niezbędnych napraw podzespołów i renowacji nadwozia we własnym zakresie, oczywiście jak ktoś zna się na tym i woli sam wykonać naprawy przy swoim pojeździe.</p>
<p>Wiąże się to z posiadaniem niezbędnego lokum, w tym wypadku garażu. Trzeba też posiadać zaplecze techniczne w postaci narzędzi potrzebnych do wykonywania prac związanych z naprawami i renowacją pojazdu.</p>
<p>Wiadomo, że im więcej narzędzi, tym łatwiejsza praca.</p>
<p>Drugą możliwością jest oddanie pojazdu do specjalistycznego zakładu, polegając na rzetelnej i fachowej naprawie, oraz że przeprowadzona renowacja spełnia oczekiwania.</p>
<p>Często jednak okazuje się, że pojazd jest dobrze naprawiony, ale koszt tej renowacji jest nie do przyjęcia albo naprawa wyszła tanio, ale braki widać gołym okiem.</p>
<p>Wybierając pierwszą możliwość, czyli robimy naprawy we własnym zakresie, naprawy trzeba wykonywać tak, żeby pojazd nie był unieruchomiony przez dłuższy czas, bo przeważnie służy nam na co dzień do przemieszczania się w różnych celach.</p>
<p>Nie wszystko jednak da się przewidzieć, dopiero po zdemontowaniu niektórych elementów można określić stan ich zużycia, co pozwoli podjąć decyzję naprawy lub wymiany na nowy.</p>
<p>Po zdemontowaniu podzespołu, trzeba go oczyścić, aby jednoznacznie określić jego stan. Nadające się do naprawy części możemy wyczyścić ręcznie, szczotką drucianą, skrobakiem lub papierem ściernym, jednak nie wszędzie dojdziemy tymi narzędziami, żeby dokładnie usunąć korozję w szczelinach i różnych trudno dostępnych kształtach. Najlepszą i bardzo skuteczną metodą oczyszczania w tym przypadku jest <strong>piaskowanie</strong>. Dzięki tej operacji uzyskamy szybko i dokładnie wyczyszczony element, który po przemyciu benzyną ekstrakcyjną, możemy od razu pomalować, a następnie po wyschnięciu lakieru, zamontować.</p>
<p>Piaskowanie wymaga odpowiedniego sprzętu, a to nie tylko <strong>piaskarka, wąż, dysza i piasek</strong>, ale potrzebny jest jeszcze <strong>kompresor</strong> o dużej wydajności powietrza.</p>
<p> </p>
<p>Ciąg dalszy nastąpi.</p>
---
    <p><p>alvax</p>
<p><a href="http://motoalvax.blogspot.com/" target="_blank">http://motoalvax.blogspot.com</a></p>
<p>Autorem artykułu jest Krzysztof Sierotowicz</p></p>
Artykuł pochodzi z serwisu
<a href="http://artelis.pl/artykuly/47746/naprawa-i-renowacja-pojazdu-we-wlasnym-zakresie">www.Artelis.pl</a>

Urz adzenia do renowacji częsci pojazdów metodą piaskowania.

<h2>Urządzenia do renowacji części pojazdów metodą piaskowania.</h2>
<p>Autorem artykułu jest Krzysztof  Sierotowicz</p>
<br />
Do piaskowania potrzebne są niezbędne urządzenia. Jednym z podstawowych urządzeń jest kompresor, który musi spełniać określone wymagania. Podstawowe parametry takiego kompresora opisane są w artykule. Zawarte w opisie informacje są pomocne w doborze odpowiedniego kompresora.
<p>Mając w miarę dobrze wyposażony garaż, możemy jeszcze pomyśleć o <strong>kompresorze</strong>, który umożliwiłby amatorskie piaskowanie. Profesjonalny sprzęt jest drogi, a do prac przy swoim pojeździe nie są potrzebne aż tak specjalistyczne urządzenia. Poza tym instalacja elektryczna w prywatnym garażu nie jest przystosowana do zasilania np. <strong>sprężarki śrubowej</strong>, którą napędza silnik o mocy 15 czy 20 kilowatów.</p>
<p>Do piaskowania potrzebny jest <strong>kompresor,</strong> który ma dobrą <strong>wydajność powietrza</strong> i nie chodzi tu głównie o wielkość zbiornika, chociaż ten parametr nie jest obojętny, ale ważne jest to, żeby <strong>sprężarka</strong> w takim kompresorze utrzymywała stałe <strong>ciśnienie robocze</strong>.</p>
<p><strong> </strong></p>
<p>Dobór kompresora do wykonywania prac związanych z piaskowaniem jest bardzo istotny, ponieważ ma on spełniać, jak już napisałem wyżej, podstawowy warunek, jakim jest utrzymywanie stałego ciśnienia roboczego, w granicach od 4,5 do 6,5 bara. Wydajność sprężarki w granicach <strong>900 l/min</strong>. może być oczywiście wyższa, zapewni już piaskowanie na dobrym poziomie i umożliwi stosowanie dysz o różnej średnicy wewnętrznej.</p>
<p>Wyżej podany przykład wydajności kompresora jest dedykowany do pracy dyszami o średnicach do <strong>4 mm</strong>.</p>
<p>Używanie dysz o większej średnicy wiąże się z większym zużyciem powietrza, czyli np. wydajność 900 l/min, przy zastosowaniu dyszy o średnicy 5, 6, 7, czy 8 mm. nie będzie wystarczająca, aby kompresor utrzymywał stałe ciśnienie robocze. Spadek ciśnienia roboczego poniżej 4,5 bara, przy zastosowaniu materiału ściernego, jakim jest np. tani <strong>piasek kwarcowy </strong>o ziarnistości, od 0,2 do 1,0 mm., spowoduje spadek efektywności piaskowania.</p>
<p> </p>
<p>Elementem nie mniej ważnym jest <strong>zbiornik sprężonego powietrza</strong>.</p>
<p>Jeżeli ma to być <strong>kompresor tłokowy</strong>, a taki polecam ze względu na dużo niższą cenę w stosunku do cen sprężarek śrubowych, to objętość zbiornika kompresora powinna mieć od 300 do nawet 500 L. Ma to istotne znaczenie dla pracy sprężarki, tzn. jeżeli jest dobrze dobrana sprężarka pod względem wydajności (dotyczy to piaskowania) w stosunku do wielkości zbiornika, to sprężarka podczas piaskowania nadąża uzupełniać spadek ciśnienia w zbiorniku lub przynajmniej utrzymuje ciśnienie w zakresie od 4,5 do 6,5 bara. Poza tym po osiągnięciu ustawionego na wyłączniku ciśnienia maksymalnego, wyłączy się i włączy się ponownie, kiedy ciśnienie w zbiorniku spadnie na tyle, aby zadziałał wyłącznik ciśnienia i uruchomił silnik elektryczny, napędzający sprężarkę.</p>
<p>Oznacza to, że dobrane parametry wydajności i ciśnienia roboczego, mające zastosowanie przy piaskowaniu, są poprawnie ustawione.</p>
<p>Natomiast dobór odpowiedniej średnicy dyszy i prawidłowo dobrana ziarnistość kruszywa pozwolą na pracę bez koniecznych przerw, spowodowanych brakiem wystarczającej ilości powietrza, aby piaskowanie dało wymagany rezultat.</p>
<p>W następnym artykule opiszę piaskarkę syfonową, która moim skromnym zdaniem, w zestawie z kompresorem o wyżej podanych parametrach, bardzo dobrze współpracuje, dzięki czemu piaskowanie przebiega szybko i bez zakłóceń.</p>
---
    <p><p><a href="http://motoalvax.blogspot.com/" target="_blank">http://motoalvax.blogspot.com</a></p>
<p>Autor: Sierotowicz Krzysztof.</p></p>
Artykuł pochodzi z serwisu
<a href="http://artelis.pl/artykuly/47866/urzadzenia-do-renowacji-czesci-pojazdow-metoda-piaskowania">www.Artelis.pl</a>