Wednesday, August 31, 2011

Jaką role pełni katalizator w samochodzie?

<h2>Jaką rolę pełni katalizator w samochodzie?</h2>
<p>Autorem artykułu jest Pati</p>
<br />
Intensywny rozwój motoryzacji oraz coraz większa chęć posiadania własnych "czeterech kółek" sprawiły, że dość szybko zauważone zostało zagrożenie wynikające z emisji zanieczyszczeń do atmosfery. Okazało się, że spaliny samochodowe są o wiele bardziej szkodliwe dla ludzi niż skażenia pochodzące z przemysłu.
<p>Dzieje się tak dlatego, że zanieczyszczenia motoryzacyjne rozprzestrzeniają się w dużych stężeniach i na niskich wysokościach. Samochody są największym źródłem zanieczyszczenia środowiska, gdyż obciążają je ponad piętnastoma tysiącami związków chemicznych, takich jak gazy i pyły.</p>
<p>Aby zredukować emisję szkodliwych substancji i związków chemicznych do atmosfery, zaczęto wprowadzać różnego rodzaju surowe reguły. Efektem było skonstruowanie urządzenia, którego naukowa nazwa to <a href="http://webautoservice.pl/katalizatory-as.html" target="_blank" title="reaktor katalityczny">reaktor katalityczny</a>, czyli katalizatora. Tak więc katalizator jest niezbędnym i koniecznym elementem układu wydechowego nie tylko samochodów osobowych, ale także innych pojazdów napędzanych silnikiem spalinowym. </p>
<p><a href="http://webautoservice.pl/Module.Page,Action.Show,page.about" target="_blank" title="Katalizator">Katalizator</a> to urządzenie, którego zadaniem jest neutralizowanie spalin wydalanych przez układ wydechowy. Dzięki katalizatorowi obecne w spalinach związki trujące ulegają różnym reakcjom chemicznym, na przykład dopalaniu. W efekcie ulatniają się z rury wydechowej jako związki obojętne. Funkcjonowanie reaktora opiera się na reakcji składników wchodzących w skład spalin z katalizatorem.</p>
<p>Tak więc katalizator samochodowy spełnia funkcję pozasilnikowego zmniejszania ilości szkodliwych substratów spalin. Gdyby silnik umożliwiał całkowite spalanie, katalizator nie byłby potrzebny w samochodzie. Wówczas również rura wydechowa uwalniałaby wodę lub dwutlenek węgla. Jednakże uzyskanie takiego stopnia spalania nie było jak dotąd realne.</p>
<p>Stosuje się różne rodzaje katalizatorów ze względu na inną zawartość spalin w silnikach o zapłonie iskrowym i samoczynnym. Wśród używanych obecnie katalizatorów w samochodach wyróżnić można utleniające, redukujące oraz utleniająco-redukujące. Rola katalizatora utleniającego polega na przerabianiu trującego węgla i węglowodorów na parę oraz wodę. Stosuje się je w silnikach o zapłonie samoczynnym. Z kolei jeżeli chodzi o pozostające tlenki azotu, to ich usuwaniem zajmuje się katalizator redukujący. Coraz częściej wykorzystuje się katalizatory wielofunkcyjne. Działają one potrójnie, bowiem usuwają wszelkie szkodliwe składniki spalin. Zaawansowane katalizatory potrafią wyeliminować nawet do 90 % pierwiastków. </p>
<p>Aby katalizator funkcjonował prawidłowo muszą zostać spełnione pewne warunki, dlatego koszysta się z Sondy Lambda. Jest to pewnego rodzaju aparat, który wysyła aktualne informacje do komputera i jednocześnie reguluje skład mieszanki paliwowej. W starszych modelach aut jest tylko jedna Sonda Lambda niejednokrotnie usuwa się zużyty katalizator nie zastępując go nowszym modelem. Jest to sposób na pewno tani, aczkolwiek nie do przyjęcia, bowiem nie jest zgodny z przepisami prawa. Brak katalizatora to nie tylko mandaty i kary. Jego deficyt powoduje również szybkie zużycie tłumika i pozostałych elementów <a href="http://webautoservice.pl/Module.Page,Action.Show,page.paymentMethods" target="_blank" title="układu wydechowego">układu wydechowego</a>. Tak więc katalizator jest niezbędnym elementem wyposażenia każdego samochodu, bowiem dzięki niemu zarówno nasz samochód, jak i środowisko mogą być zdrowsze. </p>
---
Artykuł pochodzi z serwisu <a href="http://artelis.pl/">www.Artelis.pl</a>

Tuesday, August 2, 2011

Alternator. Kupować czy naprawiać.

<h2>Alternator. Kupować, czy naprawiać.</h2>
<p>Autorem artykułu jest Maciej Kowalski</p>
<br />
 Każdy kierowca, któremu padł alternator chciałby, aby naprawa była dokonana szybko, solidnie i oczywiście za rozsądne pieniądze.

 Aby podjąć właściwą decyzję - naprawiać alternator, czy kupować,należy brać pod uwagę następujące kryteria: cena i czas, jakość.<br /><br /><br /> Cena i czas<br /><br />Pierwsze kroki warto skierować do dobrego elektryka ( o ile jest taki w najbliższej okolicy ). Zweryfikuje nasze podejrzenia co do niesprawności alternatora, zaproponuje cenę za naprawę i określi jej czas. Pamiętaj: zapisz numer umieszczony na starym alternatorze – może się przydać.<br />Z decyzją warto wstrzymać się jeszcze jakiś czas i wykorzystać go na poszukanie potrzebnego Ci alternatora w okoliczych  sklepach, serwisach i w internecie ( tu, oprócz modelu auta, silnika i roku produkcji przydadzą się się spisane wcześniej numery ).<br />Sklepy internetowe, oferują duży wybór alternatorów nowych i regenerowanych. Czasami może się zdarzyć sytuacja, że na stronach sklepu nie ma alternatora, którego szukasz lub masz wątpliwości czy ten, który jest oferowany będzie pasował do twojego auta. W takim wypadku skontaktuj się ze sklepem, najlepiej telefonicznie i podaj spisane wcześniej numery. Ceny w sklepach internetowych są zwykle znacznie niższe niż w sklepach stacjonarnych i serwisach.<br />Otrzymaną ofertę ( cena, czas dostawy i warunki gwarancji ) porównaj z opcją naprawy u elektryka.<br /><br /> Jakość<br /><br />W poprzednim punkcie położyliśmy nacisk na słowo dobry elektryk. Współczesne alternatory są często urządzeniami  zaawansowanymi technologicznie, dlatego warsztat podejmujący się regeneracji powinien dysponować odpowiednim zapleczem zarówno narzędziowym i pomiarowym oraz odpowiednim doświadczeniem w tego typu naprawach. Diagnoza uszkodzenia nie może przebiegać jedynie na podstawie lampki kontrolnej ładowania i zewnętrzych oględzin alternatora i jego podzespołów.  Część  przed i po naprawie musi być sprawdzony na stole pomiarowym przy różnych prędkościach obrotowych i różnych obciążeniach. Testowanie naprawionego alternatora dopiero w samochodzie często kończy się zwykle powrotem do elektryka i niepotrzebną stratą czasu.<br />Podsumowując: przed podjęciem decyzji o naprawie koniecznie zasięgnij opinii o zakładzie i jakości prowadzonych tam napraw.<br /><br />Alternatory nowe występują na rynku w postaci produktów oryginalnych lub tańszych od nich zamienników, których jakość jest często bardzo przyzwoita. W przypadku zamienników unikaj jednak produktów najtańszych – bardzo niska cena wiąże zwykle się z niższą jakością.<br /><br />Alternator regenerowany staje się obecnie coraz bardziej popularny nie tylko w Polsce, ale także w przywiązanej do jakośći Europie Zachodniej.<br /> Regeneracja alternatora polega na wymianie wszystkich zużytych i uszkodzonych elementów na nowe, czyli przywróceniu go do stanu porównywalnego z alternatorem nowym. Podobnie jak w przypadku alternatora nowego unikaj tych z podejrzanie niską ceną – często są to tzw. „używki” ze szrotu, czasem jedynie wyczyszczone i wypiaskowane. Pamiętaj: również w przypadku alternatora regenerowanego musisz otrzymać kartę gwarancyjną. Każda licząca się na rynku firma specjalizująca się w regeneracji alternatorów jest pewna jakości swoich usług i taką kartę wyda. Cena alternatora regenerowanego jest znacznie niższa od nowego oryginalnego, a jego jakość zwykle na zbliżonym poziomie.<br /><br />Ceny alternatorów warto sprawdzić na stronie<br /><a href="">www.rozrusznik.com.pl
---
    <p>Alternatory, rozruszniki. Sklep Altera.</p>
Artykuł pochodzi z serwisu <a href="http://artelis.pl/">www.Artelis.pl</a>

FILTR DPF

<h2>Filtr DPF</h2>
<p>Autorem artykułu jest Leszek  Kowalski</p>
<br />
Filtry cząstek stałych stały się obowiązkowym wyposażeniem każego nowoczesnego silnika diesla. Funkcją filtra DPF zwanego takze filtrem FAP jest oczyszczanie spalin z sadzy, która jest rakotwórcza.
<p>Głównym  problemem z filtrami cząstek stałych zwanych także   <a href="http://fap-dpf.pl/" target="_blank">filtr DPF</a> oraz <a href="http://fap-dpf.pl/nasze-produkty.html" target="_blank">filtr FAP</a> ich zatykanie. Powodem zatykania filtrów DPF jest kilka, do głównych z nich należą:</p>
<p>- jazda częsta jazda w ruchu miejskim z niskimi prędkościami</p>
<p>- stosowanie niewłaściwych płynów eksploatacyjnych</p>
<p>- awaria zaworu recylkulacji spalin</p>
<p>- awaria układu zasilania paliwa (np. wtryskiwacze)</p>
<p>- awaria turbosprężarki (olej w układzie wydechowym)</p>
<p>Filtry cząstek stałych są bardzo drogie w zakupie. Ich wysoka cena  wynika z konieczności zastosowania przy ich produkcji wartwy  katalitycznej, która jest zbudowana z metali szlachetnych, głównie  bardzo drogiej platyny. Żywotności filtra DPF szacowana jest w  zależności od producenta na 90 do 200tyś km. Zazwyczaj jednak ten  przebieg jest niższy.</p>
<p>Osoby które chcą zaoszczędzić i nie decydują się na wymianę jakże  drogiego filtra DPF, mogą usunąć  filtr. Na polskim rynku jest wiele  firm zajmujących się usuwanie <strong>filtrów cząstek stałych</strong>, są to głównie firmy które zajmują się również chiptuningiem. Filtr można usunąć stosując dwie metody:</p>
<p>- usuwanie programowe</p>
<p>- emulator DPF</p>
<p>Usuwanie programowe polega na modyfikacji sterownika ECU, tak aby nie  widział on błędnych sygnałów wynikających z usunięcia, którego już nie  ma.</p>
<p>Usuwanie przy zastosowaniu emulatora polega na zastosowaniu emulatora, który podszywa się za sprawnie działający <strong>filtr cząstek stałych</strong>, tak ze sterownik silnika myśli że filtr jest sprawny.</p>
<p> </p>
<p> </p>
---
Artykuł pochodzi z serwisu <a href="http://artelis.pl/">www.Artelis.pl</a>